Soms is het tijd om het lichaam de kans te geven te herstellen van een gedane inspanning en/of te ontspannen.
In de praktijk kunt u terecht voor verschillende soorten massages.

Sportmassage

Spierpijn? Zware benen na een inspanning? Een belangrijke wedstrijd voor de boeg?
Dan is een sportmassage wellicht iets voor u. Bij een sportmassage wordt gebruik gemaakt van technieken die diepe spierlagen en de bindweefsellagen (fascia) eromheen beïnvloeden. Hiermee wordt de doorbloeding in de spieren gestimuleerd.

Een sportmassage kan na een inspanning gegeven worden, ter bevordering van het herstel. Een betere doorbloeding zorgt voor een betere afvoer van afvalstoffen. Een sportmassage kan ook vooraf aan een inspanning gegeven worden, om het lichaam voor te bereiden op activiteit die komen gaat. In dat geval is de massage wat steviger. De betere doorbloeding zorgt voor een betere aanvoer van voedingsstoffen en zuurstof naar de spieren.

Ontspanningsmassage

Stress? Druk, druk, druk? Geen tijd voor uzelf?
Kom dan eens tot rust met een ontspanningsmassage. Het lichaam functioneert als eenheid waar allerlei krachten, zowel lichamelijk als geestelijk, op inwerken. Als het evenwicht verstoord wordt ontstaan er verschillende reacties. Deze reacties zijn onder andere vermoeidheid, spierpijn, slechte doorbloeding, verhoogde spanning en stijfheid.

Bij een ontspanningsmassage worden vooral rustige technieken en strijkingen toegepast. Hierdoor kan het lichaam ontspannen en zullen de vermoeidheid en stress /reacties afnemen of zelfs geheel verdwijnen. Voor een goede gezondheid is een goede ontspanning erg belangrijk.

Voor ervaringen van anderen, zie recensies.