Ontspanning door inspanning is geen overbodige luxe in de huidige maatschappij. Vanwege mijn eigen affiniteit met hardlopen, wil ik u die ontspanning bieden door middel van hardlopen. Door hardlopen worden schadelijke stresshormonen afgebroken. Lopen versterkt uw hart- en bloedvatenstelsel, uw ademhalingsstelsel en uw botten en spieren. Uw gezondheid wordt beter, u wordt fitter en vitaler.

Hebt u altijd al willen lopen, maar durft u de eerste stap niet te zetten? Kijk eens bij iRun.
Bent u bang dat u te langzaam gaat voor de groep? Kijk eens bij Start to Run.
Wilt u eens in uw leven een marathon lopen? Kijk eens bij Marathon in 14 km.
Bent u na een training uitgeput en wilt u efficiënter lopen? Kijk eens bij Sportrusten.

Wellicht vindt hieronder u iets dat bij u past.

iRun

iRun is het loopconcept van de hardloopketen run2day. iRun laat zien dat hardlopen juist niet saai en ingewikkeld is, maar leuk relaxed en gezond!
Een iRun clinic bestaat uit 10 trainingen voor beginnende en lichtgevorderde lopers. Bent u geen beginnende loper, maar hebt u een tijdje niet gelopen of wilt u meer aan uw techniek werken, dan is iRun ook zeker geschikt voor u.
De trainingen vinden plaats in de natuur en de trainingen gaan altijd door (weer of geen weer, behalve bij onweer!). Tijdens de trainingen wordt er in groepsverband gelopen, waarbij er wel de mogelijkheid wordt geboden om op uw eigen tempo te lopen. Meer informatie hierover vindt u hier.

Start to (trail) run

Start to run is er voor degene die individueel wilt beginnen. Individuele begeleiding, schema’s op maat, en een tijdstip dat u wenst. Bij Start to run kan er zowel binnen als buiten getraind worden. Een training duurt een uur en bestaat uit een stuk looptechniek en een opbouwend schema om een afstand te kunnen lopen die u wenst. Bij de looptechniek wordt er gebruik gemaakt van enkele principes van ChiRunning. De minimale afname van het aantal trainingen is 5. U kunt zelf kiezen hoe u deze trainingen in wilt zetten.
Start to trailrun gaat uit van hetzelfde principe en is er voor degene die de bossen en de duinen in wil. Deze trainingen zijn altijd buiten en ze worden gegeven op wisselend terrein. Meer informatie hierover vindt u hier.

Marathon in 14 km

Het principe van deze training is gebaseerd op het boek van Koen de Jong: de marathonrevolutie. Iedereen die een 10 km in 65 minuten kan lopen, kan aan deze vorm van marathontraining deelnemen.
De voorbereiding voor de marathon volgens dit schema duurt 100 dagen (zie 100 dagen sportrusten). Er wordt 4 keer in de week getraind, maar nooit meer dan 14 km per keer. Bij de trainingen wordt gebruik gemaakt van de hartslag om de intensiteit van de training te bepalen. Durft u het aan, maar wilt u toch begeleiding?
Of volg mijn blog (zie onderaan de pagina) en kijk eerst of het echt waar is. Na een 6-tal marathons gelopen te hebben met veel kilometers in de training vooraf, ga ik me dit jaar met dit schema voorbereiden. Meer informatie hierover vindt u hier.

Sportrusten 100 dagen

Als u niet meer, maar wel efficiënter wilt trainen is het sportrustenprogramma wellicht iets dat bij u past. Het programma is gebaseerd op 3 trainingen per week. Daarnaast doet u elke dag een ademhalingsoefening. Een goede ademhaling zorgt immers voor een beter herstel. Het doel waar u voor traint formuleert u zelf. U kunt bij mij terecht voor begeleiding en voor schema’s op maat. Meer informatie hierover vindt u hier

Voor ervaringen van anderen, zie recensies.